Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Ποίηση είναι...


Όποτε διαβάζω βιβλία αγαπημένων φίλων, ομολογώ πως μου είναι δύσκολο να πω την γνώμη μου μετά, αφού τα διαβάσω, ακριβώς για αυτό, επειδή είναι άτομα που εκτιμώ και φοβάμαι μήπως δεν είμαι ρεαλιστική, μήπως με παρασύρει το συναίσθημα. Ωστόσο θα προσπαθήσω να είμαι όσο περισσότερο αντικειμενική γίνεται γράφοντας την γνώμη μου για το βιβλίο του Άγγελου "ξεχνώντας" για λίγο την φιλία και την εκτίμηση που τρέφω προς εκείνον.

Ο αγαπημένος μου φίλος Άγγελος Μητσόπουλος στην ποιητική του συλλογή "Πορτραίτα" (2013) γράφει: "Ποίηση είναι τα αποφθέγματα που δεν είπες σ' ένα φίλο. Μπορεί, και ο ίδιος ο φίλος. Τα βράδια που δεν κοιμάσαι και προσδοκείς τη συντροφιά μου." Ανεκαθεν ο ορισμός της ποίησης αυτός καθ' αυτός ήταν δύσκολο να ορισθεί και για αυτό έχουν δωθεί διάφοροι ορισμοί. 'Ενας από αυτούς είναι αναμφισβήτητα και αυτός που έδωσε ο Άγγελος παραπάνω μέσα
από το ποιήμα του "Αντίλαλος" σελ. 13 
Ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες είπε πως "Ποίηση είναι η έκφραση του ωραίου, διαμέσου λέξεων περίτεχνα υφασμένων μεταξύ τους" και ο Άγγελος έκανε αυτό ακριβώς στο συγκεκριμένο βιβλίο! Ύφανε περίτεχνα τις λέξεις και δημιούργησε στην κυριολεξία ένα πορτραίτο!
Μέσα από το δρόμο του μας δείχνει την δυσκολία που έχουν οι αγκαλιές, παρ' όλα αυτά εκείνος έμεινε εδώ..."έμεινα εδώ...για σένα και γι' αυτούς που με ανέχονται." 

Επιπόλαιοι περιορισμοί και ασήμαντοι κανόνες δεν αφήνουν κατα τον ίδιο να ξεδιπλωθεί το πεπρωμένο. Συνεχίζει όμως μέσα από στιγμές να είναι παρών και να βρίσκει καταφύγιο μέσα από τις ενθυμίσεις.
Στα ποιήματά του διακρίνει κανείς αισιοδοξία, τόλμη, όρεξη για ζωή και κυρίως μηνύματα για την ουσία της ίδιας της ζωής! Ποιήματα δομημένα με αγάπη και κυρίως με ψυχή δωσμένα στον αναγνώστη έτσι ώστε να μην μπορεί να αντισταθεί διαβάζοντας τα αν οχι να αλλάξει τρόπο σκέψης, σίγουρα να προβληματιστεί και να αναθεωρήσει την όποια χειραγώγηση έχει υποστεί.
Εύχομαι από καρδιάς Άγγελε να είναι καλοτάξιδο, να βρεί την ανταπόκριση που του αξίζει και εσύ να μην σταματήσεις ποτέ να μας ταξιδεύεις μέσα από τα όμορφα μονοπάτια σου!

Με απεριόριστη εκτίμηση
Νεφέλη Πόπη Ζάνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου